Identitate vizuală

La adresa https://generatormachete.mfe.gov.ro/ beneficiarii pot accesa aplicația web care generează machete pentru materialele de informare obligatorii (autocolante, panouri, comunicate de presă, plăci), necesare pentru promovarea proiectelor finanțate cu fonduri europene.

Aceste machete vin în sprijinul Beneficiarilor, în vederea respectării regulilor de identitate vizuală și a eficientizării promovării proiectelor.

În 29 noiembrie 2024 Autoritatea de Management pentru Programul Tranziție Justă din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat Instrucțiunea nr. 7/ 2024 privind utilizarea siglei și a sloganului Programului Tranziție Justă (PTJ), a generatorului de machete și măsuri de comunicare, vizibilitate și transparență a proiectelor Programului Tranziție Justă.

Astfel, începând cu 29 noiembrie 2024, utilizarea siglei și a sloganului Programului Tranziție Justă devine obligatorie pentru toți Beneficiarii proiectelor finanțate prin Programul Tranziție Justă 2021-2027.

Setul obligatoriu de elemente grafice este format din emblema UE, sigla Guvernului României și sigla programului PTJ. Sigla programului este plasată după sigla Guvernului. Acestea apar vizibil, pe fața sau, după caz, pe prima pagină a oricărui material/document de comunicare a proiectului și din categoria livrabilelor și publicațiilor aferent proiectului finanțat din PTJ, conform Ghidului de identitate vizuală 2021-2027.

Sigla și sloganul PTJ și detaliile privind culorile utilizate sunt disponibile în Anexa nr. 1 la Instrucțiunea nr. 7.

Ghidul de identitate vizuală 2021-2027 stabilește regulile generale de identitate vizuală care trebuie respectate în perioada de programare 2021-2027 în cadrul tuturor proiectelor finanțate din fonduri europene, asigurând linii directoare concrete pentru beneficiarii proiectelor în ceea ce privește modalitatea corectă de a asigura vizibilitatea, transparența și comunicarea pentru proiectele gestionate, în linie cu regulamentele europene. Acestea sunt completate de fiecare Autoritate de Management finanțatoare prin propriul Manual/Ghid de Identitate Vizuală.

De interes pentru beneficiari este și Strategia de comunicare și diseminare a informațiilor publice referitoare la accesarea fondurilor europene, care are ca scop stabilirea obiectivelor, organizarea și structurarea comunicării despre finanțările europene la nivel național.

Totodată, Autoritatea de Management pentru Programul Tranziție Justă (AM PTJ) a publicat Strategia de promovare pentru PTJ 2021-2027, pentru detalierea canalelor și instrumentelor de comunicare propuse a fi utilizate la nivel teritorial, cu mesaje personalizate în funcție de publicul țintă.

De asemenea, a fost realizat Manualul de brand PTJ prin care sunt prezentate: sigla și sloganul – “ÎmprEUnă clădim comunitățile viitorului”, paleta cromatică, elementele de identitate vizuală, precum și propuneri de machete materiale promoționale.

Documente relevante: